Bangkok 1

4 november 2015 - Bangkok, Thailand

2/3-11-15
Vertrek vanuit NL goed verlopen, ondanks de mistwaarschuwing voor Schiphol.
Het blijft je verbazen dat men zo,n lange vlucht exact op de minuut kan uitvoeren.
Aankomst in Bangkok ook goed verlopen. Eerst langs de emigratiedienst, paspoortcontrolec en de geldautomaat, hierna met de Airporttrain naar het Centrum en hotel. Eerst even lekker douchen en slapen omdat wij dat tijdens de vlucht niet hadden gedaan. Zojuist de eerste Sushi-maaltijd gescoord. Vanavond bijtijds het mandje in om de biologische klok even wat bij te stellen. Je merkt dat na de bomaanslag van enkele maanden geleden in Bangkok, dat de veiligheidsmaatregelen zijn verscherpt.
4-11-15
Na goed te hebben geslapen, vandaag naar het koninklijk paleis geweest. Eerst met de skytrain en vervolgens met de "watertaxi" over de rivier naar het paleis. De bedrijvigheid (chaos) op de rivier is een lust voor het oog. Als je niet op let, mis je letterlijk en figuurlijk de boot. Wij zagen dat de watertaxi wegvaarde met de man aan boord en zijn vrouw stond nog op de steiger. Marion  heeft bij het paleis een lange rok en overhemd moeten lenen. Onbedekt mag je niet naar binnen. Daar is het heilige der heiligen van Buhda, betreft een smaragdgroen Buhda-beeldje van 65 cm groot. Ook is er een gouden Chedi, welke relikwieën van Buhda bevatten. ( zegt men) Nadere info op Internet te vinden. Gezien de omvang van dit paleizencomplex, moet onze koning zich maar behelpen.  Vanmiddag lekker gerelaxed en gezwommen. Net terug uit de stad, waar wij hebben gegeten en via een avondmarkt naar het hotel zijn gelopen.

1. Alieke:
    Heeel gaaf!! Jullie vermaken je wel zie ik! Haha. Slaaplekker straks! xxx
  2. John en els:
    4 november 2015
    Mooi dat de vlucht goed verlopen is .Geniet er lekker van met zijn tweeen.J&E
  3. Familie de bruin:
    4 november 2015
    Wat leuk om te lezen. Veel plezier
  4. Leo:
    4 november 2015
    Fijn dat jullie weer veilig zijn geland. Het is altijd toch spannend.
    Klink allemaal wel leuk. Geniet er van.
  5. Gerard de Heuvel:
    4 november 2015
    eindelijk weg. Gelukkig alles voorspoedig verlopen. Martin, mocht jij wel zo het paleis in????? Veel plezier samen.
  6. Hannie en Jan:
    6 november 2015