Bangkok-Petchaburi

6 november 2015 - Phetchaburi, Thailand

5-11-15
Vandaag rustig wakker geworden en gezwommen. Begin van de middag naar Chinatown gegaan. Ligt in de buurt an centraal station en waar de Metro ook aankwam. Gelijk bij de toeristenbalie 2 treinkaartjes gehaald voor morgen.  Zelfs Marion kreeg seniorenkorting. In Chinatown het nodige bezocht, waaronder een grote tempel, met de gouden Bhuda. Het wijk stond een beetje op zijn kop want er kwam een belangrijke delegatie in de tempel en later in een feesttent op straat. Alles moest er voor wijken, de dure auto,s waaronder een RR kregen vrij baan. Wij hebben nog gewacht want wij zagen aan de aanwezigen, dat er een drakendans gedaan zou worden. Er waren 2 stuks van die lange draken en nog meer poppen. Na 1 uurtje wachten in de warmte geloofden wij het wel. Goed gegeten en Martin vindt een Heineken biertje in deze warmte ook lekker, bij gebrek aan Grolsch.
6-11-15
Vanmorgen gegeten en het koffertje gepakt. Met de Metro naar het treinstation. Waren een beetje bijtijds en een lust voor het oog als je ziet hoe en wat de mensen transporteren. Enige veiligheidsmaatregelen zijn hier geheel vreemd. Je ziet de treinrails zomaar op een verbindingstukken 5 cm zakken. De treinconducteur loopt nog met een rode en groene vlag te zwaaien. Na 3,5 uur en 150 km verder aangekomen in Petchaburi. De eerste apen in de stad keken ons niet zo vrolijk aan. Leuk en mooi hotelletje Swiss Palazzo.

1. Thea en Alexander:
    6 november 2015
    Jullie hebben in de eerste reisweek al veel gezien! Erg leuk dat wij jullie kunnen volgen. Blijven we zeker doen. Take care en enjoy!
    Hartelijke groet uit een miezerig Tiel.
  2. Lidia:
    7 november 2015
    Gezellig weer om jullie verhalen te lezen. Vooral genieten daar. Dat van die seniorenkorting houden we erin.