Petchaburi

8 november 2015 - Phetchaburi, Thailand

7-11-15
Petchaburi.
Vandaag met de bromfiets op pad geweest. Petchaburi is een oude stad, waar alle culturen en handel bij elkaar komt. Het is een stad met tig tempels en een bijzondere historie, zoals wij op internet hadden gelezen. Op straat lopen veel apen en deze zaten zelfs op het balkon van ons hotel. Op tijd een T-shirt kunnen redden waar er een mee aan de haal ging.  Deze apen (Makaken) houden zich m.n. op bij een grote tempel nabij ons hotel. Vanavond de stad ingegaan en wij kwamen, bij een terrein waar een dansvoorstelling was, welk goed werd bezocht, m.n. door kinderen en hun ouders. Kennelijk is dat hier het weekendvertier even lekker gezeten en genoten van de voorstelling. Waarom weten wij niet maar er wilden een aantal mensen met ons en de dansers op de foto?
8-11-15
Goed geslapen, maar wakker geworden van onweer. Lucht is geheel grijs en er komt wat water uit.  Om 11 uur was het droog en op de brommer vertrokken. Op weg naar de grot. Dit is een grote grot met een paar gaten in het "plafond". Dit geeft een bijzondere lichtinval. Deze grot heeft men tig jaren geleden ingericht als natuurlijke tempel. Was bijzonder om te zien. Ook werden er velletjes bladgoud verstrekt, welk je op de beelden kon plakken. De apen waren buiten de grot talrijk aanwezig, dus alles goed in de tas opbergen. Op de ppl kan je een "krokodil" huren die men op de auto legt. Hierdoor klimmen de apen niet op de auto en dus geen beschadigingen. Een ruitenwisser is leuk speelgoed voor ze. Daarna nog een grote tocht gemaakt door de buitengebieden en dus ook door de rijstvelden heen. Leuk om te zien dat men hier 1-mailg een bamboe "steiger" bouwt in een fruitboom, het plukken gaat dan sneller.  De grijze morgen maakte plaats voor de blauwe middag en de zwoele avond.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tom:
    8 november 2015
    Wat een kleine verhalen en foto's. Fijn om zo op de hoogte te blijven.
  2. Tom:
    8 november 2015
    Uhhh ik bedoelde natuurlijk leuke verhalen ipv kleine
  3. Hannie en Jan:
    8 november 2015
    Leuk om jullie weer te lezen.
    Wat een mooie foto's.
    Genieten jullie maar lekker.
  4. Leo:
    8 november 2015
    Lijkt me wel leuk om met brommer op pad te gaan. Genieten maar.
  5. Wil:
    8 november 2015
    Leuk om even wat van jullie te horen .Veel plezier
  6. John en els:
    9 november 2015
    Wat een Mooie fotos in die grot
  7. Wil:
    10 november 2015
    Nog even dit.
    Martin is al een steiger in de perenboom aan het maken.
    Misschien wat voorbarig, maar je kan er maar klaar voor zijn. Hi!
    Geef nog wat tips, dat houd ons van de straat.