Reizen

21 november 2015 - Krabi, Thailand

19/20-11-15
Met de trein van Bankrut naar Chumphon. Nog geen 5 min. binnen of wij kregen al een maaltijdje. Zit bij de prijs in. Een kippensoepje, rijst en een spicy curry met stukken makreel. Chumphon is een oude stad. Vroeger liep de spoorlijn niet verder dan van Bangkok naar Chumphon. Dit bracht veel handel en rijkdom met zich mee. De spoorlijn loopt nu door, zelfs tot Kuala Lumpur. Dat heeft van Chumphon een "vergeten" stad gemaakt. Wel aardig om even doorheen te lopen. 1 overnachting gehad en doorgegaan naar Surat Thani. Wordt op verschillende manieren geschreven maar wij zijn er gekomen, met de special expres trein. Trein met airco en relaxstoelen. 150 km 2,70 cent p/p. . Ook daar voor 1 nacht geweest.  Surat Thani is een grote stad, waar alles bij elkaar komt om verder te gaan naar de eilanden aan de oost en westkant van het land. Vandaag met een aftandse bus van de oostkust naar de westkust. Wij waren blij dat wij heelhuids waren aangekomen. De chauffeur was echt gek. Nu lekker bij het zwembad en morgen gaan wij hier de omgeving in.